Tuesday, September 22, 2009

Rewriting blog :)

Assalamualaikum wbt wahai readers..

Firstly, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.Alhamdulillah berlalu sudah bulan Ramadhan Al-Mubarak,aku berjaya berpuasa selama sebulan. Minus 9days to be exact. Haha, x pe la nnt boleh ganti.Well,aku dah mahu start buat blog aku yg kedua, selepas yg 1st aku delete account. Terlalu byk cerita yg akan mencreate problem lain.So aku mcm terpanggil plk nk membuat blog semula.Hehehe.Mariler aku start dr sambutan hari raya aku.

Aku bertolak ke Singapore (kampung halaman bagi sesape yg x tau lagi) sabtu lepas dgn menaiki train Ktmb dr Seremban ke Tanjong Pagar pada pkul 9.40. Ezal (abg) hantar smpla aku naik train utk pastikn aku naik coach yg betul. Alahai mcmla aku x biase.Btw mekace! Hee ;D
Selepas mencari seat aku, alahai ddk sblah amoi sombong lah.Aku senyum kau wat dek je kan. Haih, nsb tgh puase ni!Pergh x nk sejuk plk dlm train.Tula degil sgt pkai gladiator pg Spore.Kalau tau,aku pakai je Converse -_- Haih, bnda nk jadi kan.Rupenya amoi tu stop smp tampin je,fuhh selamat.Then ade la group japanese ni naik coach.Kecoh giler cr seat smp aku nk tido pun x jd.Skali aku pny ticket same la plk ngn sorang jepong nie.Dah aku plk kena tukar seat.Tp nsb la,aku pun da nk beku ddk situ.Aiseh,br nk turunkn seat,acik jepun blkg aku dah turunkn seat die smp hbss,aku kena la ddk tegak smp Spore.Huh,dlm hati da mencarut2 dah.Sabooo sha, kau puase ni.So aku tertido sambil mendengar lagu dr iPod n mp3 player.
After dah smp Spore, aku terus amek cab ke Bayshore (rmh cousin). Selepas berbuka puasa,Farah (cousin) ajk aku pegi bazaar kt Geylang.Huh, mmg sales hbs wei.Tp crowded die,nauzubillah...Kaw2 pny die lelong brg smp blh dpt baju kurung harga $20.Aku just beli baju kurung songket,tu pun Farah paksa beli smp die belanja.Heee ;D Thank u Farah.Biler blk Bayshore dah pkul 2am.Aku pun tidur lah sbb dah penat giler babeng.

Pagi raya,aku bgn awal utk siap2 lah.Tunggu Uncle Rashid and babah blk dr masjid.Pmpuan biasenya x ikut smyg raya.Preparekn breakfast la kununnya.After sume dah blk dr masjid,bersalam2an,kami terus gerak ke graveyard. Kt sana,kami visit graveyard Arwah Incik,Atok,Uncle Jabar and yg lain.Selepas berjemur dah mcm kt Somalia dah aku rase, kami pun blk lah ke Bayshore.Dlm pjalanan tu jgn cite la,sume bantai tido.Kesiaan Aunty Aliza ngomel sesorg.Hehehe.Slepas babah n Uncle Rashid bersiap,kami geraklah ke rumah Mummy Che Jah.Opss before tu,amek la gmbr dulu kan.Sygnya pic aku yg x de sape nk amek.Kununnya sume x brani nk pgg dslr aku.Huh alasan.So kt sana,berjumpa la family Uncle Mail (whole family besar),Aunty Fatima,whoaa x nk pnuh plk rmh kan.Mkn pun jgn cite la, pny la bykkkk.Then slpas visit rmh Mummy Che Jah,kami ke rmh Uncle Rahim,aku menolonglah Aunty Aliza msk mee goreng Spore.Selepas menolong,kami terus ke rmh Uncle Mail pule.Hah,mkn lagi.Macaroni goreng pulak.Kt sana pun ramai juge,plus Abg Ali,Marianne and Natasha comel br smp dr New Zealand.Huh giler la comel Natashaaa! So after tu,kami pulang ke rmh Uncle Rahim then shoot back to Bayshore.Jgn cite la, aku pakai baju kurung moden.After mkn2 sume, terus jadi ketatttt! Huh.Balik je terus bukak baju.Lega giler laaaa.Then lepas freshen up,teruslah tido.


From left; Babah,Uncle Rashid and Bib

2nd raya! Harini bgn lmbt skit lah kan. But bgn je, terus mandi sbb x nk berebut nnt. Aku mandi pun x nk lame plk kaaan. Kami ade open hse kt rmh Aunty Fatima,mkn nasi briyani! Yummiee! So biler nk pg, bgaduh plk ngn babah. Die suh aku tukar pakai baju kurung.Huh nk x nk aku pg la pkai baju kurung yg beli kt Geylang tu.Dah sedondon ngn Kak Wati.Die biru,aku purple.Heheh.Smp disana,sume busy berborak.And Aunty Fatima sibukkla nk tunjuk rmh die br renovate.Tgk anak2 die pny bilik,huh meluap2lah semangat aku nk kemas bilik aku.Hahaha! Aku siap snap some of Aunty's weird but cute collections. Then after sesi bgambar,of course aku la kena jd photographer.Huh o_o, kami pun pulang lah.
Hah,activity selepas itu sgt lah membosankn.Kalau tau, aku bwk laptop -_-. Selepas aku tgk tv,aku pun tido lah.

From left; An Nur,Marianne,Farah,Natasha,Iman,Bib,Me !


Natasha :)


Collection yg weird tp cute

Yg ni cute juge,geram je tengok

3rd raya! Yeay balik Seremban :) Bgn2 je terus mandi and had breakfast.Strawberry swissroll,swensens ice cream cake,and fruits.Mcm exclusive giler breakfast aku.At 1st aku nk mkn sugee Mummy Che Jah kasi, tp x ksmpaian.Uncle Rashid,babah,Bib and Kak Wati dah hbskn sume.Kempunan weii -____- Jilat jari je aku pagi td. So after bersiap,aku n babah pun gerak lah balik Seremban at 11.27am. Smp di Seremban dlm 3something lah. X ingat. Heheh.
So aku pun mengonlinekan lah diri aku smp skarang.

Besok lusa x tau lg nk buat apa. Nk jmp pumpshkin. Tp die kt tampin, kesiaan sgt kt die for what ever happened to him these days. I wished I was there with him. Aku just dpt doakan yg terbaik utk family dia, and Akim a speed recovery.Amin....Baiklah, aku nk kemas bilik nie.Semangat nie.Ganbatte ne!!

Love,
Aishah

No comments: